Foto's dit ben ik, Bijenklas
Vertellen rond de praatplaat 'wat doe ik als ik thuis kom?'
De kindjes duiden om beurt een ruimte aan en vertellen wat ze hier doen thuis.
Er werden afgelopen week spontaan heel wat dansers en muziekanten ontdekt in onze klas.
Oefenen op de schrijfmotoriel via de methode Krullenbol. De kinderen leren hun duim- wijs en middelvingers soepel te gebruiken (belangrijk voor de pengreep) door plasticine te kneden en rollen tot worstjes (haar)
Het was weer een druk verkeer in onze klas.
Aan de slag met magneten om al spelend lerend duidelijkheid te krijgen in het lichaamsschema.
Houtbewerkers druk aan de slag
Samenstellen van een lichaam (oefenen op lichaamsschema)
Aan de slag met de lichttafel. Met latjes en keitjes proberen we figuurtjes te maken.
Samenstellen van een gezicht, lijkt makkelijk maar dit is niet zo.
Op de spiegels trachten we ons gezicht te omtrekken, niet zo handig maar wel erg boeiend.
Wat ontbreekt op mijn prent? Even kijken in de spiegel en dan proberen neer te tekenen. Uiteraard ging het benoemen een stuk vlotter dan het tekenen. Dit is normaal.
We vertelden samen over ons lichaam en het verschil tussen jongens en meisjes via de praatplaat van Jules.
Schilderen met lekker geurende verf (sensomotorische activiteit)
Wist je dat de bijenklas zorg dragen voor de konijntjes Jip en Janneke? Iedere dag geven we ze eten en drinken. Als iemand een beetje resten van groentjes heeft mag dit altijd worden meegegeven voor de konijntjes.
Aan de slag met sensorisch materiaal
We vierden ook de verjaardag van Lio . Leuke filmpjes vind je ook terug via juf Leentje of Bijenballonnenklas
Reacties
Een reactie posten