De eerste schoolweek in de bijenklas
De geplukte appels werden eerst goed bekeken. Appels hebben een kroontje en een steel en ja een huisje dat 'het klokhuis' heet, hierin zitten pitten.
Appels plukken
Er werd druk getelefoneerd in de poppenhoek
een jarig bijtje
Ons eerste vrije schilderwerk van dit schooljaar
Juf Leentje nam foto's met de instant camera voor onze verjaardagskalender. Waauw! Dit vonden we best wel fascinerend. We mochten de foto er zelf uitnemen. Zo gek, eerst zag het kaartje nog wit en dan kwam er langzaam een foto te voorschijn. Net zoals toveren. (STEM)
*STEM-onderwijs bij kleuters focust vooral op de ontwikkeling van een grondhouding van vragen stellen en willen exploreren, en stimuleert het probleemoplossend denken. In STEM staat de fysische wereld centraal: de levende natuur (bv. het eigen lichaam, zaden), de niet-levende natuur (bv. magnetisme, wind) en alle technische systemen (bv. voertuigen, touwen). In de eerste plaats moeten kinderen de kans krijgen om de fysische wereld op te merken en om veelvuldig met die wereld in aanraking te komen. Met heel hun lichaam moeten kleuters allerhande principes, materialen, fenomenen, … kunnen verkennen. Via hun zintuigen, door te manipuleren met hun handen, voeten en mond, door uit te zoeken en uit te proberen, … wordt de werkelijkheid meer zichtbaar en ervaarbaar voor hen.
Aan onze autotafel
Aan de slag in de timmerhoek met echte hamers en nagels.
Spelen met vormen en kleuren aan onze lichttafel.
Deze week werden de jarigen Olivia en Wout gevierd.
Reacties
Een reactie posten