Foto's; het kleurenmonster - de bijenklas- week 2
Welk monstertje haalden we hier uit onze emotiekast? Het boze, rode boze monstertje.
Olivia nam een prentenboek mee naar de klas en vertelde hier trots over aan haar vrienden.
Gezichtsuitdrukkingen naleggen van het meisje adhv opdrachtkaarten of zichzelf na te bootsen in de spiegel.

Op dinsdag werd dag afgesloten met een verhaal over het kleurenmonster buiten in de rustige natuur van het groene kleurenmonster.
Maken van een Happy Stone, zo maken we anderen misschien ook blij tijdens een wandeling?!
Gevoelens/ gezichtsuitdrukkingen bij het juiste monstertje sorteren.
Op boze muziek schilderen. Gevoelens herkennen in muziek
Op maandag na de middag trokken we de weide op, genoten van de ontluikende natuur. We voelden het groene en gele monstertje in ons naar boven komen. Gewekt door het fijne zonnetje.
Maken van onze gevoelenslijn, thuis kunnen we met een wasknijper aanduiden hoe we ons voelen. We hangen de wasknijper bij het juiste kleurenmonster
Wie wou kon met playmaïs samen een kleurenmonster maken die in de war is.
We speelden een spel met het rad van de kleurenmonsters. We koppelden hier gezichtsuitdrukkingen aan emoties.
Onze Happy Stones
Aan de slag met de tablet
Alles kleurenmonsters werden uit het emotiekastje gehaald, dus elke emotie is aan de beurt geweest.
Ook via de tablet werd verder geoefend op emotie-herkenning.
Samen praten over eigen talenten.
Aan de slag met waterverf om ons versje wat meer kleur te geven.
Aan de slag met initieel lezen - bewustwording van letters.
A.d.h.v. de dobbelsteen beelden we zelf emoties uit.
Oefenen op tellen en koppelen aan het cijferbeeld.
Op maandag trokken we de groene weide op, we gingen het groene monstertje opzoeken.
Ochtendpret op vrijdagochtend
Maken van een Happy Stone, zo maken we anderen misschien ook blij tijdens een wandeling?!
Gevoelens/ gezichtsuitdrukkingen bij het juiste monstertje sorteren.
Op boze muziek schilderen. Gevoelens herkennen in muziek
Op maandag na de middag trokken we de weide op, genoten van de ontluikende natuur. We voelden het groene en gele monstertje in ons naar boven komen. Gewekt door het fijne zonnetje.
Maken van onze gevoelenslijn, thuis kunnen we met een wasknijper aanduiden hoe we ons voelen. We hangen de wasknijper bij het juiste kleurenmonster
Wie wou kon met playmaïs samen een kleurenmonster maken die in de war is.
We speelden een spel met het rad van de kleurenmonsters. We koppelden hier gezichtsuitdrukkingen aan emoties.
Onze Happy Stones
Aan de slag met de tablet
Alles kleurenmonsters werden uit het emotiekastje gehaald, dus elke emotie is aan de beurt geweest.
Ook via de tablet werd verder geoefend op emotie-herkenning.
Samen praten over eigen talenten.
Aan de slag met waterverf om ons versje wat meer kleur te geven.
Aan de slag met initieel lezen - bewustwording van letters.
A.d.h.v. de dobbelsteen beelden we zelf emoties uit.
Oefenen op tellen en koppelen aan het cijferbeeld.
Op maandag trokken we de groene weide op, we gingen het groene monstertje opzoeken.
Ochtendpret op vrijdagochtend
Reacties
Een reactie posten