Heksje Mimi in de bijenklas, week 2

Afgelopen week maakten we pompoensoep in de klas met de lekkere pompoenen die we van Amani hebben gekregen. 
Experimenteren met het zelfgemaakte heksenslijm 
Aan de slag met steentjes in de ontdekbak. Zoals jullie zelf misschien weten zijn stenen waardevolle schatten voor onze allerkleinsten. Vullen, legen, wegen, ... . Al deze begrippen en handelingen komen hier aan bod. 
Drinken van de zelfgemaakte soep




Onze kabouter William zijn badje versieren met stickers. 





Dit heksenhuisje met vormpjes vonden we heel interessant, zeker omdat de heks soms begon te jammeren. 













Poppenkast spelen

 
We maakten samen met de juf heksenblubber (slijm) dit valt onder STEM (Het stimuleren van een brede ervaringsbasis kan beschouwd worden als de basis van STEM-onderwijs. Dit onderschrijft het belang van STEM vanaf de kleuterschool, waar sterk de nadruk gelegd wordt op concrete ervaringen. Een brede ervaringsbasis zorgt ervoor dat kinderen en jongeren principes, materialen, fenomenen, … ook op latere leeftijd, gemakkelijker kunnen herkennen en toepassen.)






We speelden o.a. een geheugenspel van heksje Mimi.

Welke hoed hoort bij welke heks? Dit is een oefening op patronen herkennen, intens /gericht kijken, voorbereidend lezen. 






Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste foto's ballonnenklas 2022-2023