Dag bijtjes van de bijenklas!

 Dag bijtje,

Dag ouder,
Nu het afscheid van onze bijenklas weer voor de deur staat, neem ik graag nog even tijd om ‘dag’ te zeggen.
Weer is het schooljaar voorbij gevolgen. Soms zoemend als een aangenaam bijtje dat op de achtergrond van de bloemetjes smult en soms minder aangenaam als een wesp die rond je oren zweeft. Dit schooljaar stonden we stil bij talenten. We ontdekten er een heleboel. We hadden prachtige danstalenten, praattalenten, natuurtalenten, kunsttalenten, bouwtalenten, enzovoort.
We hebben gespeeld, samengewerkt, gezongen, gedanst... als echte bijenvrienden in een bijenklas. Ieder kind met zijn eigen ‘ik’, ieder zijn karakter, zijn talent en interesse, …. elk jaar opnieuw blijft dit een interessante uitdaging om als juf te ontdekken en mee op weg te gaan en samen hier aansluiting in te vinden.
Voor mij persoonlijk als juf kwam er in februari even een flinke barst in mijn geluk. Zoals jullie weten is mijn papa toen gestorven. Het afscheid viel heel zwaar, het verdriet was heel groot. Ik had schrik dat het mij niet zou lukken ‘blij’ voor de klas te staan. Maar toen ik weer tussen mijn bijtjes stond mocht ik de warme troost van hen ervaren. Hun gekke fratsen, fantasierijke verhalen, spontane knuffels waren o.a. dat wat mijn zinnen kon verzetten, mij moed gaf om door te gaan. Daar ben ik heel dankbaar voor. Hierbij wil ik heel wat ouders bedanken voor hun troostende woorden, kaartjes, berichtjes, blikken, ... die ik toen heb ontvangen. Hartverwarmend!
We hebben mooie herinneringen gemaakt. Jammer genoeg kwamen er ook wel eens minder momenten bij van ruzie maken, dingen stuk maken. Maar ook dit is groot worden. We leren onze grenzen verkennen door soms grenzen te overschrijden. Zoals ik vorige jaren reeds schreef, het kunnen niet altijd dagen gevuld met regenbogen, eenhoorns en zonnestralen zijn. De peuters die overkwamen uit de Nijntjesklas werden met veel enthousiasme en warmte onthaald in onze groep. Als snel vonden ze hun plaatsje en
genoten
ook zij mee van ons gezellig samenzijn.
Ik heb afgelopen jaar weer heel wat bijgeleerd. En als ik naar ieder kind uit onze klasgroep kijk, zie ik dat ze net als kleine rupsen ontpopt zijn tot mooie vlinders. Ieder kind net als een vlinder zo mooi en zo uniek. We moeten ze koesteren die kleine kapoenen want zij zijn onze toekomst.
Beste ouder Als je straks met jouw kind aan de hand onze school verlaat. Doe dit dan met een trotse blik en zeg jouw kind hoe knap het is. Jij mag ontzettend fier zijn op dat kleine monstertje dat naast je huppelt.
Nog een fijne vakantie. Geniet van het mooie dat de zomer te bieden heeft en blikt soms nog eens terug op ons fijne schooljaar dat we beleefd hebben.
Alvast bedankt voor het vertrouwen en de fijne samenwerking. Ik wens jou een top vakantie toe waarin vele fijne nieuwe herinneringen kunnen gemaakt worden.
Liefs,
Juf Leentje
Bijenklas 2022- 2023

Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste foto's ballonnenklas 2022-2023