Naar de dokter!


Beste ouders,

We gaan volgende week spelend leren rond de dokter/ ziek zijn. Niet enkel door het huidige coronavirus maar ook daar buiten worden kinderen regelmatig geconfronteerd met ziek zijn/ pijn hebben. Ze moeten naar de tandarts op controle, ze hebben buikpijn, oorpijn, mama is ziek,... . 

Het is de bedoeling dat ze tijdens dit b.c. meer vat krijgen op 'ziek zijn' . 

Wat is dit? Wat gebeurd er in ons lichaam? Hoe kunnen we het proberen te voorkomen? Hoe snuit ik het best mijn neus of nies ik? Waarom moet ik mijn tanden poetsen?

De dokter komt ook vaak bedreigend over naar kinderen, terwijl die er is om hen te helpen. Via spelletjes en verhalen is het de bedoeling dat kinderen minder angstig staan tegenover de arts.


Volgende begrippen komen aan bod

medicijn, vitamines, pleister, verband, arts, stethoscoop, spuit.


Wiskundige begrippen

lang, kort, evenveel, weinig, veel.


Prettig weekend!

De juffen

Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste foto's ballonnenklas 2022-2023