Thema 'dit ben ik' week 1, Bijenklas

Aan de hand van een grote vertelplaat, hadden we een interessant gesprek over de verschillen tussen een jongen en een meisje.

Verschillende gezichten vormen aan de hand van opdrachtkaarten (bewust worden hoe een gezicht eruit ziet)


Experimenteren met grote bouwmaterialen. 


Aan de slag met lichaamspuzzels


Ik teken me zelf, niet zozeer een oefening op het motorische maar wel op lichaamsperceptie. 

Wat is Lichaamsperceptie?

Lichaamsperceptie of het bewust zijn van ons lichaam met al zijn onderdelen, is een belangrijke voorwaarde om bewust en gecontroleerd te kunnen bewegen. Ook lateralisatie hoort hier thuis. Het is van groot belang dat klant een consequente voorkeurskant ontwikkelt.

Maken van handafdrukken, dit is zo fascinerend! 



De juf vertelde het verhaal van Jules die wordt gekriebeld door zijn mama. Dit gebeurde a.d.h.v. een verteltheater/ Kamishibai.

Uittesten van de Wobbel. De Wobbel is perfect voor het oefenen van de motoriek. Je kleine actieveling kan erop balanceren op allerlei manieren: zittend, staand, eroverheen wandelend, op handen en knieën, liggend. Ook als glijbaan of als onderdeel van een hindernisbaan is het balance board prima in te zetten.




Samenstellen van onze eigen foto




Op krijtborden verder oefenen op de kindtekening.

Strapdag: Veilig in het verkeer met het stoplicht!

Experimenteren met scheerschuim. Superfijn is dit. Het is een sensomotorische activiteit. In het begin van de week tekenden we met stokjes hier gezichten in en op strapdag mochten we er sporen in maken met auto's. 










Wat hoort bij het grote gezicht en wat bij het keine? Oefenen op groot en klein, maar ook op lichaamsperceptie. 





 Camille was jarig en dat werd gevierd! Jarige Camille

Strapdag het stoplicht, vrijdag= yogatijd

Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste foto's ballonnenklas 2022-2023