Foto's week twee, welkom in de bijenklas
Experimenteren met magnetisme. Wat is magentisch en wat niet. Dit valt onder STEM.
Wat is STEM?
Aan de slag met plasticine, heel fijn materiaal om de vingerspiertjes soepler te maken, belangrijk voor het later schrijven.
Iedere dag kiezen we een bijtje van de dag. Dit kindje helpt de dag aan te duiden, de weerkaarten te kiezen, mag een stempeltje kiezen, het kaarsje uitblazen en de juf helpen met kleine taakjes.
Ieder kindje mocht een roosje kiezen om in onze godsdiensthoek als teken van verbondenheid met elkaar te plaatsen.
We maakten een bijengroepswerk dat nu in onze klasgang hangt.
We versierden nog een leuk groepswerk voor in in de gang en in de eetzaal te hangen (jaarthema gebonden)
aan de slag met fijn bouwmateriaal (STEM en fijne motoriek worden hierin aangesproken)
We vierden onze eerste jarige van dit jaar! Milo was jarig!
Van een prent (4 stukken) tot één geheel leggen en kleven) hier wordt de denkontwikkeling en handvaardigheid aangesproken.
In de techniekhoek
Experimenteren in de ontdekbak met vullen en legen, ook de sensomotoriek wordt hier sterk aangesproken.
Denkoefening: welk schooltasje hoort bij welke kaart? Dezelfde inhoud van de boekentas terug vinden op de kaartjes.
Ons eerste eigen kunstwerkje van dit schooljaar, we kliederen erop los!
We maakten samen een spinnennet, dit is een oefening op samenwerken en verbondheid. Als één iemand lost, is het net kapot. Daarna werden de motorische vaardigheden aangesproken om als spinnetje door het net te kruipen.
spinnenweb
STEM: Science, Technology, Engineering, Mathematics
STEM is een internationaal letterwoord dat staat voor een waaier aan technologische, technische, exact-wetenschappelijke en wiskundige opleidingen en beroepen. Je denkt misschien meteen aan ingenieurs of programmeurs, maar STEM is veel meer dan dat. Denk maar aan:
- De nieuwe technieken in land- en tuinbouw die mee zorgen voor het eten op je bord
- De moderne apparatuur die elke dag levens redt in ziekenhuizen
- Het computerscherm dat er nu voor zorgt dat je deze tekst online kan lezen
Iedere dag kiezen we een bijtje van de dag. Dit kindje helpt de dag aan te duiden, de weerkaarten te kiezen, mag een stempeltje kiezen, het kaarsje uitblazen en de juf helpen met kleine taakjes.
Ieder kindje mocht een roosje kiezen om in onze godsdiensthoek als teken van verbondenheid met elkaar te plaatsen.
We maakten een bijengroepswerk dat nu in onze klasgang hangt.
We versierden nog een leuk groepswerk voor in in de gang en in de eetzaal te hangen (jaarthema gebonden)
aan de slag met fijn bouwmateriaal (STEM en fijne motoriek worden hierin aangesproken)
We vierden onze eerste jarige van dit jaar! Milo was jarig!
In de techniekhoek
Experimenteren in de ontdekbak met vullen en legen, ook de sensomotoriek wordt hier sterk aangesproken.
Denkoefening: welk schooltasje hoort bij welke kaart? Dezelfde inhoud van de boekentas terug vinden op de kaartjes.
Ons eerste eigen kunstwerkje van dit schooljaar, we kliederen erop los!
We maakten samen een spinnennet, dit is een oefening op samenwerken en verbondheid. Als één iemand lost, is het net kapot. Daarna werden de motorische vaardigheden aangesproken om als spinnetje door het net te kruipen.
spinnenweb
Reacties
Een reactie posten