Thema Winterwonderland, Bijenklas week 1



Ons sinaasappelijs opsmullen. 'Zo lekker juf!'




2e keer gelukt!

We genoten van het mooie winterweer en probeerden het liedje sneeuwvlokje te zingen

De juf maakte zelf wolken en liet het regenen. Het was een kleurenregen. De wolken blijven drijven omdat ze lichter zijn dan het water waarop het schuim is gespoten. De regen valt erdoor omdat dit zwaarder is. Niet enkel is dit een STEM activiteit, maar het is ook mooi om te zien hoe de kleuren een sierlijke weg in het water zoeken. 


Schilderen met verfijsstaven. Dit was zooooooooo leuk!
We dronken versgeperst sinaasappelsap. 
We maakten zelf ook sneeuwwolken. Voor we hieraan begonnen bekenen we we wolken goed en kwamen we tot de vaststelling dat wolken verschillende kleuren kunnen hebben. Dus we besloten om kleurrijke wolken te maken, veel beter voor ons humeur dan grijze wolken. 



Krullenbol (methode schrijfinitiatie) de eerste stap was sneeuwvlokken tekenen in schuim. 
We hingen fruitsap aan de draad om ijsjes van te maken, ons eerste experiment was mislukt. de tweede keer was een succes!



Korte waarneming/ ervaren van ijs en sneeuw, winterverschijnselen. 






Methode Krullenbol, stap 2 sneeuwvlokken tekenen op papier (ronde sluiting kunnen tekenen)



Wat hoort zoal bij winter? Wat kan ik hier meer over vertellen?

We deden ijsstaafjes in een bokaal en gokten hoelang het zou duren voordat dit helemaal weggesmolten was. Enkele kinderen hadden het juist ingeschat. 


Sneeuwmonsters... 

Juf vertelde verschillende verhalen o.a. Anna en de winter, Heksje Mimi tovert sneeuw, Sammie en de sneeuw, Anna zorgt voor de vogels,... .






Gooien met sneeuwballen in de ton. 
Het sneeuwde... eventjes.



Oefenen op scheuren en kleven (pincetgreep oefenen) 




tekenen van sneeuwmannen met wit vetkrijt op zwart papier.


























 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Foto's week 2, Winterwonderland