Het kleurenmonster, week 2

Mens en techniek: timmeren, constructies maken met of zonder opdrachtkaarten.
aan de slag met de ipad
aan de hand van vormen en opdrachtkaarten maken we figuren na. 


Kleur het kleurenmonster in de juiste kleur (emoties koppelen aan kleuren)

We maakten mooie autobanen met onze flexibele autobaan. 
Met opdrachtkaarten de juiste kleuren en figuren op de stokjes steken. 
wel kleurtje/ symbooltje hoort bij het kleurenmonster?



We maakten afdrukken met bubbelplastic om het rode kleurenmonster kleur te geven. 
Kleuren met muziek maken associeren 


We bekeken het filmpje van Sientje die boos is. Een heel herkenbaar verhaal. Sommige kinderen vonden dit enorm confronterend en dit bracht wel wat emoties mee. Hierna volgde een heel diep gesprek over 'boos zijn'. Wat maakt ons boos? Wie maakt ons soms boos? Is het leuk als iemand op mij boos is? Wat doen we als we boos zijn? Ook werd er besproken welke kleurenmonsters er allemaal aan bod komen tijdens het verhaal van Sientje. Waarom zou Sientje boos zijn? 


Na het verhaaltje van geeltje en blauwtje, maakten we zelf groen en schilderde hier het groene kleurenmonster mee in. 

Onze kinderverzorgster in opleiding speelde een leuk kleurenspel met de kleurenmonstertjes. 


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Foto's week 2, Winterwonderland